پروژه كارآموزي عمران 48 ص

دسته بندي : پروژه » دانلود پروژه های آماده دانشجویی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دانشگاه آزاد اسلامي
‏واحد آشتيان
‏موضوع:
‏پروژه كارآموزي

‏مراحل مختلف ساختن يك ساختمان
‏بازديد زمين و ريشه كني
‏قبل از شروع هر نوع عمليات ساختماني بايد زمين محل ساختمان بازديد شده و وضعيت و فاصله آن نسبت به خيابانها و جاده‏‌‏هاي اطراف مورد بازرسي قرار گيرد و همچنين پستي و بلندي زمين با توجه به نقشه ساختمان مورد بازديد قرار گرفته در صورتيكه ساختمان بزرگ باشد پستي و بلندي و ساير عوارض زمين مي‏‌‏بايد بوسيله مهندسين نقشه بردار تعيين گردد و همچنين بايد محل چاه‏‌‏هاي فاضل آب و چاه آب‏‌‏هاي قديمي و مسير قنات‏‌‏هاي قديمي كه ممكن است در هر زميني موجود باشد تعيين شده و محل آن نسبت به پي سازي مشخص ‏گردد و در صورت لزوم مي‏‌‏بايد اين چاه‏‌‏ها با بتون و يا شفته پر شود و محل احداث ساختمان نسبت به زمين تعيين شده و نسبت به ريشه كني (كنون ريشه‏‌‏هاي نباتي كه ممكن است در زمين روئيده باشد) آن محل اقدام شود و خاكهاي اضافي به بيرون حمل گردد و بالاخره بايد شكل هندسي زمين و زواياي آن كاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود.
‏پياده كردن نقشه
‏پس از بازديد محل و ريشه كني اولين قدم در ساختن يك ساختمان پياده كردن نقشه مي‏‌‏باشد. منظور از پياده كردن نقشه يعني انتقال نقشة ساختمان از روي كاغذ بروي زمين بابعاد اصلي (يك به يك). بطوريكه محل دقيق پي‏‌‏ها و ستونها ‏و ديوارها و زيرزمين‏‌‏ها و عرض پي‏‌‏ها روي زمين بخوبي مشخص باشد. و همزمان با ريشه كني و بازديد محل بايد قسمتهاي مختلف نقشة ساختمان مخصوصاً نقشة پي كني كاملاً مورد مطالعه قرار گرفته بطوري كه در هيچ قسمت نقطة ابهامي باقي نماند. و بعداً اقدام به پياده كردن نقشه بشود.
‏بايد سعي شود حتماً در موقع پياده كردن نقشه از نقشة پي كني استفاده گردد. براي پياده كردن نقشة ساختمانهاي مهم معمولاً از دوربين‏‌‏هاي نقشه برداري استفاده مي‏‌‏شود. ولي براي پياده كردن نقشة ساختمان‏‌‏هاي معمولي و كوچك از متروريسمان بنائي كه به آن ريسمان كار هم ‏م‏ي‏‌‏گويند استفاده مي‏‌‏گردد. براي پياده كردن نقشه با متروريسمان كار ابتدا بايد محل كلي ساختمان را روي زمين مشخص نموده و بعد با كشيدن ريسمان در يكي از امتدادهاي تعيين شده و ريختن گچ يكي از خطوط‏ اصلي ساختمان را تعيين مي‏‌‏نمائيم.
‏براي اينكه مطمئن بشويم زواياي بدست آمدة اطاقها قائمه مي‏‌‏باشد بايد دو قطر ‏هر اطاق را اندازه بگيريم. چنانچه مساوي بودند آن اطاق گوينا مي‏‌‏باشد. به اين كار اصطلاحاً چپ و راست مي‏‌‏گويند. البته چنانچه در اين مرحله اطاقها در حدود 3 الي 4 سانتي متر ناگوينا باشد اشكالي ندارد زيرا با توجه به اينكه پي ها هميشه قدري پهن تر از ديوارهاي روي آن مي‏‌‏باشند لذا در موقع ‏چيدن ديوار مي‏‌‏توان ناگوينائيها را برطرف نمود بطور كلي بايد هميشه توجه داشت كه پياده كردن نقشه يكي از حساس ترين و مهم ترين قسمت اجرا يك طرح بوده و كوچكترين اشتباه در آن موجب خسارتهاي فراوان مي‏‌‏شود.
‏رپر
‏با توجه به اينكه هر نقطه از ساختمان نسبت به سطح زمين داراي ارتفاع معيني مي‏‌‏باشد كه بايد در طول مدت اجرا در هر زمان قابل كنترل باشد. براي جلوگيري از اشتباه قطعه با ابعاد دلخواه (مثلاً 40 ‏ 40 با ارتفاع 20 ‏سانتي متر) در نقطه‏‌‏اي دورتر از محل ساختمان مي‏‌‏سازند بطوريكه در موقع گودبرداري و يا پي كني با آن آسيب نرسد و در طول مدت ساختمان تمام ارتفاعات را با آن مي‏‌‏سنجد به اين قطعه بتني اصطلاحاً رپر مي‏‌‏گويند.
‏در بعضي ساختمانهاي كوچكتر روي اولين قسمتي كه ساخته مي‏‌‏شود (مانند اولين ستون) علامتي ‏مي‏‌‏گذارند و بقيه ارتفاعات را نسبت به آن مي‏‌‏سنجند.
‏گودبرداري
‏بعد از پياده كردن نقشه و كنترل آن در صورت لزوم اقدام به گودبرداري مي‏‌‏نمايند. گودبرداري براي آن قسمت از ساختمان انجام مي‏‌‏شود كه در طبقات پايين تر از كف طبيعي ‏زمين ساخته مي‏‌‏شود، مانند موتورخانه‏‌‏ها و انبارها و پاركينگ‏‌‏ها و غيره. در موقع گودبرداري چنانچه محل گودبرداري نباشد از وسائل معمولي مانند بيل و كلنگ و فرقون (چرخ دستي) استفاده مي‏‌‌‏گردد.
‏براي اين كار تا عمق معيني كه عمل پرتاب خاك با بيل به بالا امكان پذير است (مثلاً 2 متر) عمل گودبرداري را ادامه مي‏‌‏دهند و بعد از آن پله‏‌‏اي ايجاد نموده و خاك حاصله از عمق پايين‏‌‏تر از پله را روي پله ايجاد مثلاً ريخته و از روي پله دوباره به خارج منتقل مي‏‌‏نمايند.
‏براي گودبرداريهاي بزرگتر استفاده از بيل و كلنگ مقرون به صرفه نبوده و بهتر است از وسايل مكانيكي مانند لو در و غيره استفاده شود. در اينگونه موارد براي خارج كردن خاك از محل گودبرداري و حمل ان به خارج كارگاه معمولاً از سطح شيب دار استفاده مي‏‌‏گردد. بدين طريق كه در ضمن گودبرداري سطح شيبداري در كنار گودبرداري عبور كاميون و غيره ايجاد مي‏‌‏گردد كه بعد از اتمام كار، اين قسمت وسيله كارگر برداشته مي‏‌‏شود.
‏تا چه عمقي گودبرداري را ادامه مي‏‌‏دهيم
‏ظاهراً حداكثر عمق مورد نياز براي گودبرداري تا روي پي مي‏‌‏باشد. بعلاوه چند سانتي متر بيشتر براي فرش كف و عبور لوله‏‌‏ها (در حدود 20 سانتي متر كه 6 سانتي متر براي فرش كف و 14 سانتي متر براي عبور لوله مي‏‌‏باشد) كه در اين صورت مي‏‌‏يابد محل پي‏‌‏هاي نقطه‏‌‏اي يا پي‏‌‏هاي نواري و شناژها را با دست خاك برداري نمود.

 
دسته بندی: پروژه » دانلود پروژه های آماده دانشجویی

تعداد مشاهده: 3467 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:98 کیلوبایت

 قیمت: 1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل